Tuincommissieleden

Plaats reactie
Janneke Groot
Site Admin
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-06-2015 21:35

Tuincommissieleden

Bericht door Janneke Groot » 09-06-2015 21:56

Bij deze wil ik de leden van de Tuincommissie aan jullie voorstellen.
En jullie graag vertellen wat wij zoal doen!

Algemeen werk
Wij verzorgen de algemene werkzaamheden zaterdagen. We zorgen dat er iemand van ons aanwezig is om de moestuinders te begeleiden met het algemene werk. Ook zullen we de voortgang hiervan laten zien via mail/facebook

Aanleg/bijhouden complex
Wij zorgen er in hoofdlijnen voor wat er nodig is voor het complex. Bijv stenen voor het pad, materiaal en aanleg waterpunten, etc. Met behulp van tuinders leggen we deze ook aan.

Toewijzen moestuinen
We proberen de wachtlijsten weg te werken, mensen aan nieuwe/aangrenzende tuintjes te helpen.

Overzicht moestuinen
We lopen regelmatig een rondje over het complex om te kijken in welke tuinen het onkruid "te hoog" staat, waar de greppel dichtslibt, etc. Hier nemen wij contact op met de betreffende eigenaar van het stuk tuin.

Vragen/Ideeën/Klachten/Tips
Wie wat wilt weten, suggesties heeft, klachten heeft, dingen liever anders ziet, iets aan te bieden heeft of iets dergelijks, kan naar een van ons stappen. Graag wel met respect naar elkaar toe en als het kan, vervelende berichten liever privé! We willen geen negatieve sfeer!

[/u]
Gardening is cheaper than therapy and you get tomatoes

Janneke Groot
Site Admin
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-06-2015 21:35

Janneke Groot

Bericht door Janneke Groot » 09-06-2015 22:10

Hallo iedereen!
Ik ben Janneke Groot.
30 zomers jong, heb een prachtzoontje van 4,5 jaar.
Had me eerst aangemeld voor de moestuin, toen toch afgemeld en net voor april weer aangemeld. Toen ik mijn tuintje een weekje had, wilde ik al groter. Gelukkig door goed contact met buurtje Jetty, een stukje land kunnen ruilen en nu dus bezitter van 60m2.
Op mijn tuintje staat aardbeien, klein pruimenboompje, bessenstruiken, gele framboos, bloemkool, rabarber, rode biet, rode kool, sla, radijs, wortel, basilicum, dille, courgette, goudsbloem, prei en ik vergeet vast nog iets.
Ik ben zeer regelmatig op de tuin te vinden. Vooral in het begin van de middag, woensdagochtenden en 's avonds rond half 8 ongeveer.
Ik ben begonnen met een insectentuintje, door regelmatig wat planten her en der te verzamelen en naast de kas te planten. O.a. een vlinderstruik en pioenroos. Samen met enthousiaste mensen hebben we pallets verzameld en dinsdagavond hebben een klein groepje mensen het tot een beginsel van een hotel gebouwd. Superleuk om te zien wat een beetje enthousiasme kan doen.

Je kan me aanspreken voor bijna alles wat met de tuin te maken heeft. Samen kunnen we een hoop regelen en bespreken. Voor degene die ik nog niet gezien heb, hopelijk tot snel!

Afbeelding
Gardening is cheaper than therapy and you get tomatoes

Plaats reactie